Lot do…Warszawy!:)

W dniach 18 -20 maja 2023 roku odbyła się delegacja grupy 4 osobowej wraz z opiekunkami do Warszawy w celu aktywnego udziału podczas obchodów z okazji 60 – lecia istnienia w Polsce PSONI.

Podróż do Warszawy odbyła się samolotem. Wszyscy byli ogromnie podekscytowani lotem, który okazał się nie taki straszny, jak go piszą. Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Następnie pomaszerowaliśmy do Centrum Nauk Kopernik. W drodze powrotnej odwiedziliśmy i podziwialiśmy ogród botaniczny na dachu biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Po kolacji wyszliśmy na wieczorny spacer po Krakowskim Przedmieściu, gdzie głównym celem był Pałac Prezydencki. Po drodze podziwialiśmy architekturę, liczne ogródki restauracyjne oraz pomniki, tj. Kopernika, Mickiewicza, Prusa. Po tym pełnym wrażeń dniu udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do apartamentu. Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie również był udany. Pomaszerowaliśmy pod Zamek Królewski. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo – klasycystycznym oraz wnętrze zamku – królewskie apartamenty, Salę Senatorską i piękne wystawy obrazów słynnych artystów. Następnie zwiedzaliśmy Rynek Starego Miasta, gdzie stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Tego dnia odwiedziliśmy sejm i senat, dzięki uprzejmości posła RP Jarosława Rzepy. Uczniowie mieli możliwość stanąć także przed mikrofonami reporterskimi. Później udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Na wszystkich największe wrażenie zrobił Pałac na Wyspie i ekspozycja dzieł Stanisława Augusta Poniatowskiego w środku. Uczestnicy wycieczki zachwycali się także florą i fauną tego parku, do zdjęć „pozowały” nam przepiękne pawie i liczne wiewiórki.

Wracając zobaczyliśmy Pałac Belwederski i pomnik Piłsudskiego. W trzecim dniu udaliśmy się na wspólne świętowanie obchodów 6o lat PSONI. Obchody były zorganizowane w formie pikniku ulicznego na skwerze Hoovera. Swoją obecnością zaszczyciła nas pani Justyna Sieńczyłło, która jest ambasadorką PSONI Polska i od lat wspiera osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Całe wydarzenie było ogromną integracją uczestników placówek z całego kraju, należących do PSONI. Po obchodach udaliśmy się Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie zobaczyliśmy Grób Nieznanego Żołnierza, Pomnik Ofiar Tragedii Smoleńskiej oraz Pomnik Lecha Kaczyńskiego. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Pałac Kultury i Nauki, gdzie wjechaliśmy na taras widokowy, który znajduje się na 30 piętrze.

Wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto 🙂